بازاریابی چرخه عمر در مقابل قیف فروش: کدام یک بهتر عمل می کند؟

در فروش ، دو استراتژی مختلف وجود دارد که به مشاغل کمک می کند تا تبدیل سرب را درک کنند ، برنامه ریزی و پیاده سازی کنند. اینها قیف فروش سنتی و روش بازاریابی چرخه عمر یا سفر مشتری هستند. در حالی که برخی از جنبه های این استراتژی ها مشابه هستند ، آنها از ساختار و هدف بی نظیر خود پیروی می کنند.

برنامه ریزی

مدل بازاریابی چرخه عمر کاملاً مبتنی بر مشتری است. این امر در کل تجربه ای که مشتری از ابتدا تا انتهای آن انجام می دهد ، صرفاً داده های فروش محور است. این شامل اولین آگاهی مشتری از یک مارک ، علاقه و سرمایه گذاری آنها در مارک و به دنبال آن وفاداری و حفظ می شود.

سرمایه گذاری

روش قیف فروش تقریباً به همین روش آغاز می شود اما به دنبال آن ، به تجزیه و تحلیل بیشتر داده ها و استراتژی منجر می شود. این امر در تغییر ذهن مشتری بین مرحله اولیه سرب ، علاقه به یک برند ، تحقیق در مورد برند و تصمیم گیری نهایی برای خرید نقش دارد.

برخی گفته اند که بازاریابی چرخه عمر بهترین راه برای پرورش سرب است ، در حالی که برخی دیگر قیف فروش را قسم می خورند. در طول این مقاله ، شما می توانید درک بیشتری از تفاوت ها و شباهت های این مدل ها بدست آورید و یک بار و برای همیشه تصمیم بگیرید که کدام یک بهترین است.

قیف فروش

بسته به اینکه شما از چه کسی سؤال می کنید ، قیف فروش در شکل و عنوان تغییر خواهد کرد ، اما مخفف همان اصل اساسی است. این ابزاری است که به مشتریان کمک می کند تا درباره برند شما اطلاعات بیشتری کسب کنند ، بنابراین می توانید در هر مرحله از بازی ، علاقه و علاقه های آنها را ترجیح دهید. نتیجه مطلوب قیف فروش تبدیل مشتری و درآمد مشتری است.

قبل از انتخاب بین قیف و مدل سفر مشتری از بازاریابی ، بهتر است واقعیت ها را بدانید. در اینجا آنچه شما باید در مورد قیف فروش بدانید آورده شده است.

مراحل قیف فروش

مراحل قیف مانند خود قیف با شخص متفاوت است. ابتدایی ترین نسخه شامل چهار نقطه ارتباط با مشتری است:

     

  1. آگاهی: هنگامی که مشتری یک مارک را کشف کرد و حس کنجکاوی را کشف می کند ، نقطه اولیه تماس است. مرحله آگاهی شامل استراتژی های بازاریابی مانند توسعه محتوا ، SEO ، بازاریابی رسانه های اجتماعی ، تبلیغات پولی و انواع دیگر حضور وب است.
  2.  

  3. تحقیق: بخش تحقیقاتی این قیف ابزارهای لازم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک شرکت را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. تهیه سؤالات متداول ، نوشتن محتوای سفارشی و ارائه اشکال جدیدی از اطلاعات ، مانند فیلم ها و برنامه های زنده ، رایج است.
  4.  

  5. تصمیم گیری: حتی علاقه مندترین مشتری هر از گاهی نیاز به فشار دارد. پرورش سرب در این مرحله از تبلیغات اختصاصی ، آزمایش رایگان و مشاوره به عنوان مشوق خرید استفاده می کند.
  6.  

  7. خرید: سرانجام ، منجر به آن می شود تا انتهای قیف برود و مشتری شود. اکنون ، چالش تبدیل آنها به مشتریان بازگشت است. با استفاده از خبرنامه ها ، کارت های بازخورد دیجیتالی و برنامه های پاداش ، تجدیدنظر در مشاغل قبلی باعث تجدید علاقه می شود.
  8. دیجیتال

دلایل شرکت ها از قیف فروش استفاده می کنند

قیف فروش فقط برای تعیین بهترین راه برای پرورش سرب استفاده نمی شود. بسیاری از شرکت ها از قیف برای برنامه ریزی بودجه های سالانه با بررسی تجزیه و تحلیل بر اساس هر مرحله استفاده می کنند. قیف همچنین به عنوان تأثیرگذاری در پروتکل فروش و برنامه ریزی در آینده عمل می کند. طبق گفته Adobe ، اگر سایت و گرافیک های آن دارای مدت زمان بارگذاری طولانی باشند ، ۳۰۹ درصد از مصرف کنندگان از وب سایت خودداری می کنند. SEO فنی ، که در ردیف اول قیف فروش استفاده می شود ، می تواند از این از دست رفتن ترافیک جلوگیری کند.

نحوه واکنش مشتریان به استراتژی های مختلف ، از جمله خبرنامه ها و مسابقات رسانه های اجتماعی ، به برنامه ریزی محتوای جدید کمک می کند. ایده هایی که پرداخت نمی کنند دوباره بازنشسته می شوند یا بازنشسته می شوند و ایده هایی که تعداد خوبی را گزارش می دهند ، کارهای عالی دیگری انجام می دهند.

ایده

بازاریابی چرخه عمر

بازاریابی چرخه عمر (LCM) ، همچنین به عنوان مسافرت مشتری شناخته می شود ، مروری بر تجربه فروش مشتری از کشف برند تا خرید است. تقریباً مانند قیف فروش مراحل مختلفی وجود دارد که هرکدام ارتباط خاص خود را با موفقیت یک تجارت دارند.

تمرکز چارچوب LCM الهام بخش تبدیل سرب با تمرکز بر مشتری است نه فروش. برای این کار ، شرکت ها استراتژی های بازاریابی را بر اساس محتوا با کیفیت بالا طراحی می کنند. یک مقاله از Forbes که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد ، اهمیت محتوا را بر کمیت توضیح داد. این مطالعه گزارش داد که ۶۴٪ از خریداران اعتراف می کنند که وقتی اخلاق و معیارهای مشابهی دارند ، به یک برند اعتماد بیشتری دارند.

مراحل بازاریابی چرخه عمر

برای درک بهتر سفر مشتری ، ابتدا باید مراحل مختلف را بررسی کنید. اینجا اند:

     

  1. آگاهی: سطح اول روش بازاریابی چرخه عمر با قیف فروش مطابقت دارد. این شامل کشف یک مارک یا یک محصول استو تصمیم گیری برای یادگیری بیشتر یا نه. کسانی که پروتکل های سفر مشتری را دنبال می کنند ، محتوای با کیفیت بالا ایجاد می کنند ، از آهنرباهای سرب استفاده می کنند و مشتریان را به تحقیقات مستند پیوند می دهند.
  2.  

  3. قصد: این یکی از بخشهای “تحقیق” و “تصمیم گیری” قیف فروش است. فکر پشت این دسته کوچک موسیقی جاز این است که اضافه کردن یک گام دیگر باعث اتلاف وقت برای بازاریاب و سرب می شود. Intent همچنین با استفاده از تعامل مشتری یک به یک بر روی برنامه ها و آزمایش های رایگان متفاوت است. در عوض ، گفتگوی زنده یا گپ تصویری ارجح است. تصور می شود این غیر رسمی تر و انسانی تر است.
  4.  

  5. تصمیم گیری: در مرحله تصمیم گیری ، مشتری می تواند یک سرویس یا محصول را خریداری کند. آنها بر اساس آگاهی و نیتی که شما تبلیغ کرده اید ، در مورد برند شما تصمیم گرفته اند. بازاریابان چرخه عمر سعی دارند بازخورد مشتری را در سایت های شخص ثالث ترغیب کنند و به مشتریانی که ممکن است درباره محصول یا خدمات جدید خود سؤال داشته باشند ، دسترسی پیدا کنند.
     
  6. وفاداری: بازاریابی برای افرادی که در مرحله وفاداری قرار دارند مانند بازاریابی برای خریداران در قیف فروش است. این در مورد ایجاد مشتریان بازگشت است. با این حال ، بر خلاف روش های قیف ، LCM بیشتر به دنبال تکرار خرید به سمت تجربه کلی مشتری است. کارت های تشکر ، ایمیل های پیگیری و دسترسی انحصاری به محصولات جدید در این مرحله صادر می شوند.

دلایل استفاده شرکت ها از بازاریابی چرخه عمر

بازاریابی چرخه عمر اغلب توسط افرادی که مایل به بهبود خدمات به مشتری در نام تجاری خود هستند ، استفاده می شود. این به مشاغل کمک می کند تا راه های جدیدی را برای بهبود تجربه مشتری ، ایجاد مشتریانی که مدت طولانی برای بازگشت دارند و وفاداری به نام تجاری تقویت می کنند ، کشف کنند.

سفر مشتری همچنین اطلاعات لازم را برای ایجاد محصولات و خدمات بهتر بر اساس نیاز مشتری به مشاغل می دهد.

جمعآوری هر دو تکنیک

هر دو روش بازاریابی جوانب مثبت و منفی خود را دارند. در حالیکه بازاریابی چرخه عمر تصویری از یک رابطه هماهنگ بین مصرف کننده و خرده فروش را نقاشی می کند ، فروش بیشتر از وفاداری مشتری است.

قیف فروش به شرکتها اجازه می دهد تا برنامه های استراتژیک و اهداف بازاریابی از جمله اجرای انواع جدید محتوا و تبلیغات را تهیه کنند. به عنوان مثال ، در طول علاقه و مرحله تحقیق از قیف فروش ، بسیاری از شرکت ها تصمیم به انتشار فیلم می گیرند. فیلم ها به مصرف کنندگان کمک می کنند تا در مورد محصول و شرکت در سطح شخصی و بصری اطلاعات کسب کنند. گزارشی توسط Tubular Insights نشان داد که علاقه مصرف کنندگان به فیلم های مارک دار در فیس بوک از سال ۲۰۱۷ ۲۵۸٪ رشد داشته است.

از طرف دیگر ، مدل چرخه عمر تأکید بیشتر بر مشتری دارد تا فروش. یکی از عناصر بازاریابی قیف تحت نظارت ، تبلیغات پرداخت می شود. بلوک metry.com ، وب سایت اختصاص داده شده به درک مسدود کردن آگهی ، درصد از تبلیغات ایالات متحده مسدود شده در ۳۱٫۵ را ردیابی کرد. این بسیاری از آمریکایی ها هستند که مایل به دیدن تبلیغات پرداخت شده توسط مشاغل در سراسر کشور نیستند.

تبلیغات پرداختی بخشی از آگاهی از قیف فروش است ، مرحله ای که LCM نیز عزیز آن را برگزار می کند. در حقیقت ، الکسا توسط آمازون اخیراً گزارش داد که ۸۸٪ بودجه برای بازاریابی چرخه عمر به آگاهی می رسد. تفاوت این است که در سفر مشتری ، آگاهی با توجه به سود مالی به دنبال آن نیست. بنابراین ، کدام روش بازاریابی این کار را بهتر انجام می دهد؟

و برنده …

است

در اینجا هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد. بستگی به آنچه برای شما به عنوان بازاریاب یا صاحب مشاغل مهم است ، دارد. اگر جمع آوری مشتریان جدید و تبدیل سریع و کارآمد منجر به هدفتان باشد ، بنابراین قیف فروش سنتی بهترین انتخاب شماست. اگر می خواهید تبدیل طولانی مدت و با تمرکز روی مشتریان مکرر انجام دهید ، مدل بازاریابی چرخه عمر برای شما مناسب است.

اگر به این مقاله مراجعه کردید به امید تصمیمی شفاف در مورد کدام روش استفاده کنید ، یک راه حل وجود دارد. در حالی که تفاوت های عمده بین سفر مشتری و قیف فروش سنتی وجود دارد ، همپوشانی های زیادی نیز وجود دارد. عناوین ممکن است تغییر کرده باشند ، اما در نهایت ، هر مرحله از این دو برنامه بازاریابی به دنبال نتیجه یکسان ، تبدیل سرب و حفظ هستند. تنها جدایی واقعی در رویکرد است.

راه حل

می توانید اینترنت را تمیز کرده و تحلیلی را پیدا کنید که به شما بگوید هر دو طرف این طیف درست است. قیف فروش اولین بار در سال ۱۸۹۸ توسط E St. Elmo Lewis اجرا شد و سفر مشتری به تازگی انجام شده است. با گذشت سالها ، مطمئناً هرکدام روند تکامل خود را ادامه می دهند ، پس چرا آنها را ترکیب نمی کنیم و از هر دو روش بازاریابی بهترین استفاده را می کنیم؟

قیف فروش کار می کند؛ بارها و بارها ثابت شده است ، اما چیزی برای گفتن خدمات خوب مشتری وجود دارد. قیف فروش با توجه به مصرف کننده می تواند فقط بلیط موفقیت باشد.