پایان نامه رشته معماری درباره مهد کودک وپیش دبستانی


لینک متن کامل پایان نامه در سایت ارشده ها : پایان نامه معماری :مهد کودک وپیش دبستانی

تکه هایی از متن :

1-3- هدفهای کلی آموزش و پرورش پیش از دبستان (مهد کودک)

۱ جایگزین حضور مادر شدن در همه اوقاتی که به نیروی کار او در جامعه مورد نیاز است. منظور فقط نگهداری و پرستاری نیست بلکه بهترین جایگزینی یعنی توجه به همه جوانب پرورش جسمی و معنوی کودک.

۲- پایه گذاری ارزشهای انسانی، اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی و مذهبی در کودکان.

۳- شکوفا کردن استعدادها و توانایی های کودک.

متن کامل در سایت امید فایل 

۴- آماده کردن کودک برای ورود به دبستان.

1-3-1- ویژگی های یک مربی مناسب برای کودکان

  • علاقه مندی به کار با کودکان
  • داشتن سلامت روانی و جسمانی
  • صبوری و شکیبایی
  • داشتن تجربه و احساس مادری برای کودکان
  • سرحال و با نشاط بودن
  • احساس تعهد ایمانی و اخلاقی در کار با کودکان
  • آگاهی از مسایل و نیازهای کودکان
  • توجه به رشد کودکان در ابعاد مختلف جسمانی، حرکتی، عاطفی، روانی،ذ هنی، اجتماعی و زبان آموزی
  • داشتن ظاهری آراسته و مرتب
  • با محبت و دلسوز بودن
  • داشتن توانایی و صلاحیت لازم در نگهداری از کودکان
  • داشتن نگاه برابر به همه کودکان

1-3-2- تعریف ادبیات کودک

ادبیات کودک را چگونه تعریف می کنیم؛ پل هینز با دیدی عملی به موضوع نگاه کرده و می گوید: «شاید صلاح باشد که در دراز مدت بین دو شیوه ی متفاوت برخورد با کتاب های کودکان یعنی:

1- نقد کتابها بر اساس توجه افراد گوناگونی که با آنها سر و کار دارند یا آنها را به کار می برند.

2- نقد ادبی کودک، تمایز قائل شویم». من این دیدگاه را به خود کتاب ها بسط می دهم. کتاب ها یا زنده اند یا مرده.

کتاب های مرده کتاب هایی هستند که دیگر توجه مخاطبان نخستین خود را جلب نمی کنند (این کتابها جز توجه تاریخ دانان، توجه کسی دیگری را به خود جلب نمی کنند). گرچه به ظاهر تناقضی در این موضوع دیده می شود، اما همچنان که بسیاری از کتاب ها به سوی «پایین» می آیند، بسیاری از آنها نیز به سوی بزرگسالی «بالا» می روند. بنابراین بر طبق تعریف، کتاب کودک چیزی بی واسطه است و بی واسطگی نیز به گذرایی و تأثیر متقابل با ادبیات بی واسطه تمایل دارد، از چنین پس زمینه ای، کتاب های چندانی تا مرحله ی «ادبیات والا» بالا نمی روند.

1-3-3- محیط طبیعی و کودک

کودکی، مرحله ابتدایی ارتباط انسان با طبیعت را در بر می­ گیرد. کودک، اگر چه براساس نظم در عالم آفرینش خداوندی خلق شده، باید با زمینه­ های مناسب در عرصه­ های جبری و اختیاری با طبیعت، از نخستین مراحل تولد خود ارتباط برقرار سازد.

متن کامل پایان نامه رشته :معماری عنوان : مهد کودک وپیش دبستانی

Related posts:

پاسخ دهید