Menu

پایان نامه با موضوع نقش آثار تبلیغات بر افزایش فروش شرکت های فعال در صنایع مواد غذای

0 Comments

 

عنوان کامل پایان نامه :

  بررسی آثار تبلیغات بر افزایش فروش شرکت های فعال در صنایع مواد غذای

قسمتی از متن پایان نامه :

مقدمه

این فصل به طور کلی به دو قسمت کلی تقسیم می­شود. در بخش اول مبانی نظری و تعاریف مختلف از تبلیغات، اهمیت و ابعاد مختلف آن­ ارائه می­شود و در بخش دوم این فصل نیز به برخی از تحقیق­هایی که در این زمینه در داخل و خارج کشور انجام شده­اند، اشاره می­شود.

 

۲-۲-تبلیغات   

یکی از روش­های شناساندن کالا یا محصول به مصرف­کننده، تبلیغات است. تبلیغات صحیح موجب رونق تجارت و افزایش سطح کیفیت کالا می­شود. در بازاریابی بین­الملل تبلیغات به عنوان یکی از پرقدرت­ترین ابزارهای مدیریت بازاریابی است و شرکت­ها، به­ ویژه شرکت­های چند ملیتی که در بازارهای بین­المللی فعالیت دارند، سرمایه­گذاری­های عمده­ای در تبلیغات انجام می­دهند. تبلیغات دارای آثار مثبتی در تولید و فروش کالا و تشویق مردم  به مصرف است. تبلیغات بر خلاف تصور برخی مردم، تنها برای شناسایی نیست، بلکه نقش بزرگ آن یادآوری و تشویق به مصرف است. در نظر عوام و حتی به ­­عقیده­ی برخی علمای اقتصاد، تبلیغات تولید نیست؛ زیرا تنها اثر آن افزایش فروش یک کالا به زیان کالای دیگر است. درست است که تبلیغات باعث افـزایش فـروش یک کالا به زیان کالای دیگر می­شود. اما، این تنها اثر تبلیغات نیست زیـرا، تنها زمانی این موضوع صادق است که کالاهای دیگـر تبلیغ نشوند (حسینی، ۱۳۸۷).

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف تحقیق

هدف کلی پژوهش این است که نقش هزینه­های تبلیغات در رشد فروش محصولات مواد غذایی در شرکت­های صنعت مواد غذایی در سطح شهر اهواز بررسی و آزمون شود. اهداف ویژه­ی تحقیق، ارائه­ی نتایج کاربردی در خصوص تاثیر تبلیغات بر فروش محصولات یاد شده به مدیران، سرمایه­گذاران و کارشناسان بازاریابی به منظور یاری آنان در اتخاذ تصمیم­های مالی به موقع، صحیح و معقول می­باشد.

متن کامل در سایت homatez.com

برچسب‌ها