Menu

پایان نامه ارشد مدیریت:ارائه رابطه بین کیفیت محصول و رضایت از مصرف محصول

0 Comments

 

عنوان کامل پایان نامه :

  بررسی آثار تبلیغات بر افزایش فروش شرکت های فعال در صنایع مواد غذای

قسمتی از متن پایان نامه :

ایجاد واحدهای عظیم

ازدیاد فروش باعث ایجاد شرکت­های بزرگ تولیدی و بازرگانی می­شود که برای اداره­ی امور خود به مدیران لایق و مهندسان و کارمندان تحصیل کرده و متخصص احتیاج دارند. در نتیجه، سطح آگاهی­ها و درآمدها بالا می­رود؛ برای مثال می­توان به مقایسه­ی حقوق و دانش کارمندان شرکت­ها در بیست سال قبل و امروز اشاره کرد (حسینی، ۱۳۸۷).

تبلیغات باعث ایجاد میل به داشتن اشیا یا خدمات می­شود و تشدید میل، ایجاد احتیاج می­کند. ایجاد میل و احتیاج به ­صورت تغییـر در سلیقه، آداب و رسوم، اعتقادات و خلاصه طرز زندگی مـردم بروز می­کند. نتیجه این­که مردم ایـران به­ جای خرید فرش، زمین، طلا، نقره و جمع­آوری پول و نظایر این­ها، اکنون اتومبیل، یخچال، آبگرمکن، کولر، رادیو و تلویزیون می­خرند، به ­جای زندگی در خانه­های گلی و قدیمی، در آپارتمان زندگی می­کنند و لوازم راحت و زیبای منزل را تنها برای میهمان نمی­گذارند، غذای بسیار بهتری می­خورند و نمی­توان منکر تأثیر مهم تبلیغات، در این تغییرات بود.

 

۲-۷- روش­های اجـرای تبلیغات  

کشورهای مختلف، نه تنها به زبان­های متفاوت تکلم می­کنند، بلکه تفاوت­های اساسی بین شرایط اقتصادی، مذهب، فرهنگ، محیط زندگی و مقررات دولتی آن­ها وجود دارد. با این وجود، تلاش در راه ارتباطات بازاریابی باید موفق باشد تا با این بازارهای متفاوت، ارتباط برقرار کرده و با ایجاد حس اعتماد و اطمینان در آن­ها، شرکت و کالاهای خود را به آن­ها معرفی کند. تبلیغات یکی از راه­های برقراری ارتباط بین­المللی است. فشردگی رقابت در بازارهای صادراتی باعث مشکل­تر شدن ارتباط خواهد شد. گذشته از این، میزان استقبال مردم از رسانه­های گروهی یک کشور نیز باعث دشوارتر شدن ارتباط بازاریابی صادراتی است. مشکل دیگر این است که در برخی از کشورهای جهان سوم تعداد سازمان­های تبلیغاتی بسیار محدود بوده و در مواردی اصلاً وجود ندارد (دهقانی، ۱۳۸۲).

به اعتقاد گیسر[۱] (۱۹۹۱) آمیخته­ی تبلیغاتی مرتب از چهار عنصر آگهی، فروش شخصی، ارتقای فروش و روابط عمومی است (بسته­بندی را هم می­توان جزیی از آمیخته تبلیغاتی محسوب کرد). آنان چهار عنصر مزبور را به شرح زیر تعریف کرده­اند

 

۲-۷-۱-آگهی

 آگهی هر نوع تبلیغ غیرشخصی درباره اندیشه­ها، کالاها یا خدماتی است که بابت آن، پولی پرداخت شود. مشخص است که آگهی از رسانه­های گروهی پخش می­شود تا عده­ی زیادی در جریان قرار بگیرند و آگهی­دهنده تا حد بسیار زیاد بر پیامی که ارایه می­شود، کنترل دارد.

۲-۷-۲-فروش شخصی

فروش شخصی ارایه­ی کالا به مشتریان احتمالی همراه با توضیحات شفاهی به منظور به فروش رساندن کالا است. در این وسیله­ی بسیار انعطاف­پذیر تبلیغ، می­توان برای آگاه کردن گروهی که عملاً در زمان ارایه­ی کالا حضور دارند، محتوای سخن را تغییر داد. فروش شخصی برای بالا بردن سطح فروش کالاهایی که در ساخت آن­ها تکنیک بالا به­کار گرفته شده، تأثیر مهم داشته است به ویژه در مواردی که نحوه­ی پرداخت و ترتیبات دیگر باید با شخص مشتری حل ­و فصل شود.

۱- Gisser

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف تحقیق

هدف کلی پژوهش این است که نقش هزینه­های تبلیغات در رشد فروش محصولات مواد غذایی در شرکت­های صنعت مواد غذایی در سطح شهر اهواز بررسی و آزمون شود. اهداف ویژه­ی تحقیق، ارائه­ی نتایج کاربردی در خصوص تاثیر تبلیغات بر فروش محصولات یاد شده به مدیران، سرمایه­گذاران و کارشناسان بازاریابی به منظور یاری آنان در اتخاذ تصمیم­های مالی به موقع، صحیح و معقول می­باشد.

متن کامل در سایت homatez.com

برچسب‌ها