Menu

پایان نامه ارشد:سنجش رابطه بین رضایت از مصرف محصول با وفاداری مشتری

0 Comments

 

عنوان کامل پایان نامه :

  بررسی آثار تبلیغات بر افزایش فروش شرکت های فعال در صنایع مواد غذای

قسمتی از متن پایان نامه :

افزایش استخدام کارکنان

شرکت­هایی با نام تجاری قوی بهتر می­توانند نخبگان را استخدام کنند. در سال ۱۹۹۸ مرکز مشاوره مدیریت مرسر از فارغ­التحصیلان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی نظرخواهی کرد که چه عاملی بر تصمیم­های استخدامشان تأثیر گذاشته است. پاسخ­دهندگان به این نظرخواهی نام تجاری و شهرت شرکت را عامل شماره­ی یک تأثیرگذارنده بر انتخابشان دانستند. در واقع نام تجاری شرکت حداقل ۲۵ درصد بیشتر از سایر عوامل دیگر نظیر حقوق، نوع کار، فرهنگ شرکت، فرصت­های ترفیع و تشویق امتیاز کسب کرد.

 

 

 

 

۲-۱۱-رابطه­ی تبلیغات و فروش

۲-۱۱-۱- فـروش

درآمد فروش، مهمترین عامل در تضمین بقای بنگاه­های اقتصادی است. زیرا، بدون تحصیل درآمد فروش، سود وجود ندارد و بدون سود نیز ادامه­ی حیات واحد تجاری امکان پذیر نخواهد بود. علی رغم اهمیت درآمد فروش تعریف دشوار می­باشد. این اشکال در تعریف هزینه نیز وجود دارد. اگر چه با توجه به این که درآمد فروش و هزینه، اجزای تشکیل دهنده سود می­باشد. می­بایست تعاریف مناسبی برای این عناصر ارائه نمود. اما، همچنان مشکل مزبور وجود دارد. علاوه بر این، بر مبنای تعاریف درآمد فروش و هزینه، باید بتوان مقطع زمانی مناسب برای شناسایی این عناصر را نیز تعیین کرد اگر چه در عمل، انجام چنین کاری دشوار است.

بسیاری از صاحب نظران، تعاریفی را برای عناصر مزبور ارائه کرده­اند، که مستقل از تعریف سود است و به جای آن بر تغییراتی که در دارایی­ها و بدهی­ها رخ می­دهد متکی است. درنتیجه، به جای این که درآمد فروش و هزینه بر تعریف سود مبتنی باشد، سود بر اساس تعاریف درآمد فـروش و هـزینه به دست می­آید.

تعاریفی که در عمل برای درآمد فروش مطرح شده غالباً به برخی از روش­های خاص، برخی از تغییر ارزش­ها و زمان شناسایی آن مربوط گردیده است. این گونه تعاریف، موضوع جدا کردن تعریف درآمد فروش را از مسائل ارزشیابی و زمان شناسایی آن مشکل می­سازد. درآمد فروش به صورت زیر تعریف شده است:

درآمد فروش از فروش محصولات و ارائه­ی خدمات، تحصیل و بر مبنای صورت حساب ارائه شده به مشتـریان، صاحبـکاران یا مستاجرین در ازای کالاها یا خدمات تامین شده انـدازه گیری می­شود.

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف تحقیق

هدف کلی پژوهش این است که نقش هزینه­های تبلیغات در رشد فروش محصولات مواد غذایی در شرکت­های صنعت مواد غذایی در سطح شهر اهواز بررسی و آزمون شود. اهداف ویژه­ی تحقیق، ارائه­ی نتایج کاربردی در خصوص تاثیر تبلیغات بر فروش محصولات یاد شده به مدیران، سرمایه­گذاران و کارشناسان بازاریابی به منظور یاری آنان در اتخاذ تصمیم­های مالی به موقع، صحیح و معقول می­باشد.

متن کامل در سایت homatez.com