عامل شهرت(نام تجاری) برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی-پایان نامه ارشد


 

عنوان کامل پایان نامه :

تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی با استفاده از معیارهای مناسب در تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی

قسمتی از متن پایان نامه :

سازمان تحقیق

قلمرو سازمانی این تحقیق مشتمل بر ۵ فصل است: فصل یک کلیات تحقیق و طبقه بندی پایان نامه را بیان می کند. فصل دوم با هدف بررسی ادبیات موضوع، ابتدا به معرفی زنجیره‌ تأمین پرداخته و سپس لجستیک و تدارکات کالا و بحث خرید در پارس جنوبی خواهد پرداخت. سپس به ساختار فرآیند خرید و شیوه ارزیابی و فرمهای مورد استفاده در این شرکت خواهیم پرداخت. که در نهایت با بررسی مدل های ریاضی ارزیابی تامین کننده به مدل های تصمیم گیری چند شاخصه و.. خواهیم پرداخت. در فصل سوم متدولوژی مورد استفاده را مورد بررسی قرار می دهد. فصل چهارم به بررسی یافته های حاصل از تحقیق پرداخته و مدل مطروحه را همراه با نمودارهای توصیفی و… حل می کند و سپس با توجه به روش برای بررسی  نتایج حاصله از حل روش تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی[۱] پنج تامین کننده را در یک یا دو بخش مختلف خرید انتخاب و بر اساس روش تجزیه تحلیل سلسله مراتبی آنها را اولویت بندی می نماییم. در فصل پنجم نتایج حاصل از تحقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی ارائه می شود.

 

 

 

۱-۱۵-تعاریف اصطلاحات بکار برده شده(مفهومی)

[۲]

زنجیره‌ تأمین بر تمام فعالیت‌های مرتبط با جریان و تبدیل کالاها از مرحله ماده خام(استخراج) تا تحویل به مصرف کننده نهایی و نیز جریان‌های اطلاعاتی مرتبط با آنها مشتمل می‌شود. به طور کلی، زنجیره‌ تأمین زنجیره‌ای است که همه فعالیت‌های مرتبط با جریان کالا و تبدیل مواد، از مرحله تهیه ماده اولیه تا مرحله تحویل کالای نهایی به مصرف کننده را شامل می شود(لاودون، ۲۰۰۲،ص۵۸۸).

 

۱-۱۵-۲- زنجیره تامین

فعالیتهای یکپارچه پروسه تامین مواد، تبدیل آنها به کالاهای واسطه و نهایی، توزیع کالا وتحویل آن به مشتریان نهایی اشاره دارد (هیزر؛رندر،۲۰۰۱)[۳].

 

۱-۱۵-۳- لجستیک

لجستیک بخشی از فرآیند زنجیره‌ تأمین است که برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل موثر و کارای جریان و انبارش کالاها، خدمات و اطلاعات مرتبط را از نقطه مبداء تا نقطه مصرف به عهده دارد تا نیازمندی‌های مشتری برآورده شود. لجستیک عبارت است از یکپارچه‌سازی دو یا چند فعالیت به منظور برنامه‌ریزی، پیاده‌سازی و کنترل کارایی جریان مواد و محصولات از نقطه مبداء تا نقطه مصرف.

 

 

 

 

افرادی که با محصول کار می‌کنند و تجربه استفاده از آن را دارند. آنها اغلب پیش نویس خرید را آغاز و سپس خصوصیات محصول را تعیین می‌کنند.

 

 

 

۱-۱۵-۸  تاثیرگذارها[۶] 

افرادی که به واسطه مشاوره‌ها و راهنماییهایی که می‌کنند روی نتیجه فرایند خرید اثرمی‌گذارند.

 

۱-۱۵-۹  خریداران چ

افرادی که اختیار و مسئولیت رسمی، در انتخاب عرضه کنندگان و تنظیم شرایط خرید دارند.

 

۱-۱۵-۱۰  تصمیم‌گیرندگان

در واقع انتخاب عرضه کنندگان با این افراد است و افرادی هستند که از قدرت رسمی خود برای دادن نظر مساعد نسبت به یک عرضه کننده استفاده می‌کنند. بعضی وقتها کسی که بودجه را در اختیار دارد، تصمیم گیرنده است و بعضی وقتها هم یک طراح محصول به خاطر تجربه مثبتی که در قبل، از استفاده محصولات یک عرضه کننده خاص دارد، تصمیم گیرنده می‌شود.

 

۳٫AHP

[۲]. Supply Chain Management

[۳] – Heizer Render, 2001

[۴]– The American Marketing Association

  1. users
  2. Influencers

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

– سوال‌های اصلی تحقیق

 

۱-۵- سوال‌های فرعی تحقیق

  1. نقش بعد مسافت برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه است؟
  2. نقش شهرت(نام تجاری) برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه است؟
  3. نقش توان مالی برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه است؟
  4. نقش سابقه همکاری(با شرکت های توابعه نفت)برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه است؟
  5. نقش توان و دانش فنی برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه است؟
  6. نقش استانداردها وگواهی کیفیت تامین کنندگان برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه است؟

Related posts: