سئو ویدئو را جدی بگیرید

معرفی تکنیکای سئو ویدیو و تاثیر اون در سال ۲۰۱۸

ویدیو مارکتینگ همین حالا و در اول سال ۲۰۱۸ هم بسیار محبوب و پررقابت شده. از فعالیت در شبکه های اجتماعی گرفته تا سایتای ارائه دهنده ویدئوهای آموزشی، همه ویدیو رو ابزاری موثر واسه انتقال پیام خود به مخاطبین میدونن. این وسط مفهومی با عنوان سئو ویدیو هم بیشتر از هر زمان دیگری روش زوم شده.

افزایش سرعت اینترنت و البته کاهش قیمت اون در سالهای گذشته موجب شده تا محتوای ویدئویی شانس بیشتری واسه دیده شدن داشته باشه. تحقیقات نشون می ده که تا سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۸۰ درصد از محتوای ارائه شده در اینترنت به صورت ویدیو میشه.

قیمت

بهترین تکنیکای سئو واسه ویدیو

https://websima.com/Courses/SEO-2018/06-Video-SEO.mp4

تا همینجا شاید راضی شدین که توجه به ویدیو میتونه تاثیر مهمی بر موفقیت شما در سال ۲۰۱۸ در مورد بازاریابی محتوا و سئو داشته باشه. در این بخش تلاش میکنیم تکنیکای سئو ویدیو رو به شما معرفی کنیم.

بازاریابی محتوا

محل بارگذاری  و تاثیر اون بر سئو ویدیو

اولین نکته ای که در ارائه محتوای ویدئویی باید به اون توجه کنیم فضای بارگذاری و منتشر کردن اون هستش. الان یوتیوب رو میشه دومین موتور جستجوی دنیا بعد از گوگل دونست و در ایران آپارات دومین سایت پربازدید بعد از گوگله.

این دو وسیله به شما کمک میکنن تا هزینه های مربوط به بارگذاری و منتشر کردن محتوای ویدیویی خود رو تا حد بسیار زیادی کاهش داده و البته شانس کسب جایگاه در یافته های جستجوی گوگل رو شدیدا زیاد کنین.

الان در ۵۵ درصد یافته های جستجو دست کم یه ویدیو از طرف گوگل به کاربر پیشنهاد میشه که بیشتر اونا از سایتایی مانند آپارات و یوتیوب هستن. یعنی ویدئوهایی که در آپارت و یوتیوب هستن شانس بیشتری واسه کسب جایگاه در یافته های جستجوی گوگل داشتن. میشه گفت تولید و منتشر کردن ویدیو یکی از تکنیکایی حیاتی واسه سئو ۲۰۱۸ه.

با در نظر گرفتن محدودیت دسترسی کاربران به یوتیوب در ایران، امکانات و تکنیکای سئو ویدیو در اونو بررسی نمیکنیم و از این وسیله عبور میکنیم.

تکینکای سئو ویدیو در آپارات

ساخت کانال در آپارات به شما اجازه می ده علاوه بر سایت خودتون فضایی واسه ارائه محتوا و البته دیده شدن داشته باشین. معمولا ویدئویی که در آپارات قرار میدین در مقایسه با زمانیکه خودتون مستقیما در سایت اونو بارگذاری و معرفی کنین، جایگاه بهتری در یافته های جستجوی گوگل کسب میکنه. علاوه براین، زمانیکه کاربران مستقیما در آپارات جستجو میکنن و یا در بخش ویدئوهای مشابه شما شانس دیده شدن دارین.

  1. یه کانال رسمی در آپارات ایجاد کرده و کلیه اطلاعات مهم شامل نشانی سایت رو در اون درج کنین.
  2. ویدئوهای خود رو در دسته بندیای مشخص و تفکیک شده بارگذاری کنین. هر دسته بندی یه صفحه جدید واسه شما در سایت آپارات بوجود میاره. که به شما فرصت می ده عبارت دیگری رو هم هدف گذاری کنین.
  3. براساس محتوای ویدیو و نیاز مخاطبین اونا رو برچسب گذاری کنین. برچسب گذاری مهمترین عامل آپارات واسه نمایش ویدئوهای مشابهه. این کار شانس شما رو واسه دیده شدن افزایش می ده. هم اینکه برچسب گذاری لینک سازی داخلی ویدیوی شما رو بهبود میبخشه.
  4. واسه هر ویدیو متن توضیحات اختصاصی و به درد بخور بنویسین و در این متن لینک صفحه یا مقاله در رابطه در سایت خود رو بذارین.
  5. واسه نمایش ویدیو در سایت خود به جای iframe از کد اسکریپت استفاده کنین.
  6. نظرات کاربران رو رصد کرده و خوب جواب گوی اونا باشین.
  7. کپی رایت و نشانی سایت خود رو روی ویدئوهای بارگذاری شده بذارین و به کپی رایت قرار داده شده به وسیله آپارات اکتفا نکنین.

تکنیکای سئو ویدیو روی سایت خودمون

در بسیاری موارد ویدیو رو مستقیما در سایت خودمون بارگذاری کرده و در دسترس کاربران قرار می دیم. این کار هم جایگاه مقاله شما در یافته های جستجو رو بهبود می ده و هم شانس شما رو واسه کسب جایگاه در یافته های جستجوی ویدیو گوگل بالا می بره. اگه ویدیو رو مستقیما در سایت خودتون بارگذاری میکنین به نکات زیر به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین.

  • از پلیرای Flash استفاده نکنین و همیشه ویدیو رو با پلیر HTML5 در دسترس کاربران بذارین.
  • ویدیو رو در اول مقاله و پس از یه یا دو پاراگراف بذارین. هرچقدر به انتهای مقاله نزدیک میشیم تاثیر و ارزش ویدیو کم میشه.
  • از نشونه گذاری استاندارد واسه ویدیو استفاده کنین. در صورت نبود به کار گیری Schema شانس شما واسه حضور در بخش Video در یافته های جستجوی گوگل بسیار پایین میشه.
  • قبل از ویدیو یه تگ h2 اختصاصی واسه اون ویدیو و در پایین اون یه فضای متنی واسه ارائه توضیحات در مورد ویدیو داشته باشین. در صورت نشونه گذاری درست این اطلاعات نقش Title و  Description واسه رتبه بندی ویدئوی شما دارن.
  • از ویدئوهای کوتاه و با حجم مناسب استفاده کنین. اگه زمان ویدیو بیشتر از ۱۰ دقیقه و حجم اون بیشتر از ۱۵ مگابایت باشه شانس دیده شدن اون به وسیله کاربر شدیدا کم میشه. این اعداد در موضوعات جور واجور فرق داره.
  • ۱۵ ثانیه اول ویدیو اهمیت بسیار زیادی داره بیشتر کاربران در این زمان تصمیم می گیرن که ویدیو رو تا انتها تماشا کنن یا نه.

تصویر زیر نمونه نمایش ویدئوی نشونه گذاری شده در یکی از مقالات با عنوان ثبت سایت در گوگل وبمستره.

عوامل مختلفی بر این انتخاب موثر هستن. معمولا ویدئوهایی که مستقیما واسه بازاریابی محتوا جفت و جور می شن مانند تیزرهای تبلیغاتی، معرفی اجناس، گزارش جلسه، بریده برنامه های تلویزیونی یا موضوعات تفریح و سرگرمی و … بهتره در آپارات بارگذاری شن چون هم هزینه هاستینگ شما رو کاهش میدن و هم شانس بیشتری واسه دیده شدن دارن.

هرچقدر هم که استانداردهای سئو روی ویدئوهای شما در آپارات رعایت شه بازم بازدیدکنندگان به سایت شما وارد نمی شن. این کار فقط موجب شناخته شدن بیشتر نام شما و جذب درصد کمی از بازدیدکنندگان علاقه مند رو داره.

اگه ویدیو اختصاصی در زمینه هایی مانند آموزش، خلاقیت، انگیزشی و … تولید کردین که مستقیما با محتوای یه صفحه از سایت شما در رابطه هستن. پیشنهاد میکنیم با رعایت استانداردهای سئو ویدیو، در سایت خودتون بارگذاری و نشون داده شن.

خلاقیت

این کار هم بر سئو سایت شما و کسب جایگاه بهتر اثر میذاره و هم زمان حضور کاربران در سایت رو به شکل چشم گیری افزایش می ده.

 

Share