سئو تضمینی در حد یک شعار

به چه دلیل سئو تضمینی یه شعاره؟

سوالاتی که متخصصین سئو معمولا با اونا مواجه می شن عبارتند از، شما سئو تضمینی هم دارین؟ یا تضمین شما واسه رسیدن به رتبه اول گوگل چیه؟ در حالیکه شرکتهای شناخته شده و حرفه ای در سراسر جهان سئو تضمینی رو به مشتریان خود ارائه نمیدن و در تبلیغات خود هم اشاره ای به اون نمی کنن. در این مقاله ۵ دلیل اصلی که ارائه سئو تضمینی رو به اشتباهی بزرگ تبدیل میکنه رو بررسی می کنیم.

 

۱. سئو تضمینی تصور بدی رو داره

از شش سال پیش تا الان که سئو به شکل حرفه ای داره انجام میشه، شعار سئو تضمینی همیشه مشوقی واسه جذب مشتریان بوده و در خیلی از موارد عواقب مناسبی به همراه نداشته. به خاطر همین عبارت سئو تضمینی بار معنایی خود رو از دست داده و ناخودآگاه باعث ایجاد شبه س و نگرانی در مشتریان می شه.

بعضی وقتا با تبلیغاتی در اینترنت مواجه میشیم که سئو تضمینی در وقتی کوتاه مانند یه ماه و حضور در رتبه اول گوگل رو به مشتریان پیشنهاد میدن. در حالیکه پشت پرده این سئو تضمینی شرایط خاصی هست و چیزی که در عمل ارائه میشه با خواست مشتری فرق زیادی داره. مثلا سئو تضمینی واسه تعداد ۲۰ کلید واژه و رتبه اول گوگل واسه همه اونا روی کلمات پیشنهادی خود شرکت انجام میشه که تا اینجای کار منطقی و درسته، ولی باید بررسی کنین که اندازه رقابت و انتظار ورودی گوگل از کلمه مورد نظر چه قدره.

۲. گوگل نسبت به سئو تضمینی اخطار می ده

برابر با توضیحات گوگل در مورد بازاریابی موتور جستجو، هیچ سایتی نمی تونه رتبه اول گوگل رو تضمین کنه:

No one can guarantee a #1 ranking on Google.

نکته دیگری که از این جمله میشه کرد، نبود رابطه بین گوگل و شرکتهای متخصص سئو هستش. در واقع گوگل به شما میگه که با هیچ شرکتی همکاری مستقیم و نمایندگی واسه فعالیت در مورد سئو نداشته و کاربران نباید فریب سئو تضمینی با تکیه بر نمایندگی یا رابطه با شرکت گوگل رو بخورند. یعنی شما با شنیدن سئو تضمینی انتخاب راحتی دارین چون مطمئن میشین که همکاری با اون شرکت کار درستی نیس.

۳. رتبه بندی گوگل یکتا نیس

بطور مثال اگه شما عبارت سئو تضمینی رو تو تهران جستجو کنین یافته های صفحه اول و رتبه بندی اونا با چیزی که در اصفهان نشون داده میشه فرق داره. هم اینکه ورود شما به حساب گوگل بر یافته های جستجو موثر میشه، چون گذشته ای از جستجوهای قبلی شما و صفحاتی که بازدید کردین رو بر یافتهاتون تاثیر می ده. هم اینکه پس از بروزرسانی الگوریتم کبوتر گوگل، اندازه فرق در رتبه بندی سایتا در صفحه یافته های جستجوی با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی کاربر زیاد شد.

کبوتر

در نتیجه با در نظر گرفتن تاثیر محل شما، حساب گوگل و صفحات بازدید شده بر یافته های جستجوی گوگل، سئو تضمینی کاری غیر منطقی و اشتباه به نظر میرسه.

۴. رتبه به تنهایی کافی نیس

رتبه خوب شما واسه چند کلید واژه به معنی بازدید و ورودی از گوگل نیس، و سئو تضمینی واسه کلمات کلیدی نیازمند دقت و بررسی همه جانبه روی کلماته. علاوه بر این ورود بازدیدکننده قدم اوله و در آخر رضایت اونا از محتوا و محیط سایت شما هستش که موجب رابطه بهتر و حضور بیشتر در صفحات میشه. در نتیجه موفقیت روش هدف دار شما نیازمند وجود پتانسیلای لازم در سایته، چون ممکنه که شما به رتبه اول برسین ولی با نبود رضایت بازدیدکنندگان و خروج سریع اونا به رتبه های پایین تر سقوط کنین.

اگه سایتی تجربه کاربری (UX) ضعیفی داشته باشه (اندازه بانس ریت بالا، میانگین زمان حضور کم کاربران در سایت و …)، هیچ روشی نمی تونه رتبه سایت رو در بلندمدت در گوگل پیشرفت دهد. همه اینا سئو تضمینی رو در حد یه شعار نگه داره.

۵. تضمین چیزی که در اختیار شما نیس

واسه سئو تضمینی یا گارانتی هر چیز دیگری شما باید بر همه شرایط و عوامل اون مسلط باشین، در حالیکه واسه سئو مهمترین عامل سیاستا و الگوریتم گوگله و در هر زمان امکان تغییر و بروزرسانی جدید در اون خیلی زیاده. شرکتهای سئو تنها میتونن که تموم اصول و نکات روز رو در محتوا و ساختار سایت شما رعایت کنن و  در حدود ۳۰ درصد یا بیشتر ترافیک ورودی از گوگل رو واسه شما زیاد کنن.

تعریف درست سئو تضمینی

متخصص شما باید شناخت درست از علم روز سئو و آخرین تغییرات الگوریتمای گوگل رو واسه شما تضمین کنه. پیشنهادات اون نباید مخالف اصول سئو باشه و موجب جریمه شما از طرف گوگل نشه. سئو تضمینی همون صداقت و کیفیت در کار و کسب بهترین یافته ها با امکانات هست. بهترین راه واسه دریافت خدمات سئو اون هستش که خود شما در مورد آموزش سئو ، مقالات و دوره های حرفه ای رو سپری کنین تا توضیحات متخصص رو خوب بررسی کنین.

Share