Menu

دانلود پایان نامه مدیریت:موقعیت ویژه تبلیغات تلویزیونی در امر مدیریت بازاریابی

0 Comments

 

عنوان کامل پایان نامه :

 بررسی رابطه بین تبلیغات تلویزیونی بر رفتار مصرف کنندگان درفرایند تصمیم خرید خودرو

قسمتی از متن پایان نامه :

تبلیغات وظیفه ارتباطی بازاریابی را انجام می‌دهد.[۱]امروزه یک شرکت مدرن دارای سیستم ارتباطی بازاریابی پیچیده ای می‌باشد. این شرکت‌ها با واسطه ها، مشتریان و همچنین اقشار گوناگون مردم ارتباط برقرار می‌کنند. واسطه های این شرکت‌ها نیز با مشتریان و توده مردم ارتباط دارند. مشتریان نیز از طریق اظهار نظر[۲]با یکدیگر و با سایر مردم ارتباط برقرار می‌کنند. در این ارتباطات برگشت اطلاعات[۳] نیز وجود دارد.

به طور کلی ایجاد ارتباط با مشتری جهت مطلع کردن و تأثیر گذاری بر روی نگرش و رفتار وی را تبلیغات گویند. روشهای مختلف تبلیغات[۴] و یا آمیخته تبلیغات[۵] عبارتند از:

۱- آگهی تجاری[۶]  ، ۲- فروش شخصی[۷]  ، ۳- پیشبرد فروش[۸]  ، ۴- روابط عمومی[۹]  و بازاریابی مستقیم[۱۰].

آگهی تجاری: ارتباطی است که شرکت از طریق رسانه های غیر فردی[۱۱] با مشتریان خود ایجاد می‌کند و بابت آن وجهی را پرداخت می‌نماید.

فروش شخصی: ارائه شفاهی محصولات که به صورت مکالمه با یک یا چند نفر مشتری با هدف ایجاد فروش صورت می‌گیرد را فروش شخصی می‌نامند.

پیشبرد فروش: انواع سیاست های تشویقی کوتاه مدت جهت ترغیب خرید و یا فروش یک محصول و یا خدمت، پیشبرد فروش نامیده می‌شود.

روابط عمومی: ایجاد ارتباط خوب با اقشار مختلف مردم، ایجاد ذهنیت مثبت در مورد شرکتو از بین بردن شایعات و غیره، روابط عمومی خوانده می‌شود و یا روابط عمومی عبارت است از برنامه های گوناگونی که جهت ارتقاء تصویر ذهنی از یک شرکت و یا محصولات آن شرکت طراحی شده است.

آوازه جویی[۱۲]: نوعی روابط عمومی است که مانند آگهی تجارتی شامل پیامی می‌گردد که از طریق رسانه‌ها به مردم ارائه می‌گردد. اما تفاوتش با آگهی تجارتی در این است که اولاً هزینه ای بابت آن پرداخت نمی‌شود ثانیاً سازمان کنترلی روی آن ندارد و به صورت خبر ارائه می‌شود. بنابراین اعتبار بیشتری نسبت به آگهی تجارتی دارد.

بازاریابی مستقیم: ارتباط مستقیم با هر یک از مشتریان خاص کنونی یا بالقوه، از طریق تلفن، فکس، پست، پست الکترونیکی[۱۳] ، پست صوتی[۱۴] ، اینترنت و غیره را بازاریابی مستقیم می‌نامند.

[۱] . E. Cundiff , M.T.Hilger ,Marketing in the International Environment, Printtic – Hall,1988, P.403

[۲]. Word of Mouth

[۳]. feed back

[۴] . Promotion

[۵] . Promotion Mix

[۶] . Advertising

[۷] . Personal selling

[۸] . Sales promotion

[۹] . Public Relations

[۱۰] . Direct Marketing

[۱۱] . Impersonal Media

[۱۲] . Publicity

[۱۳] . E.Mail

[۱۴]  . Voice – Mail

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

عمده ترین هدف تحقیق این است که بررسی رابطه بین تبلیغات تلویزیونی بر رفتار مصرف کنندگان در هنگام فرآیند تصمیم خرید خودرو ، مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

از نظر کلی اهداف عمده تحقیق را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

۱ـ تجزیه و تحلیل موقعیت ویژه تبلیغات تلویزیونی در امر مدیریت بازاریابی.

۲ـ تجزیه و تحلیل رفتار خریداران در هنگام فرآیند تصمیم خرید خودرو.

۳ـ بررسی رابطه بین تبلیغات تلویزیونی بر رفتار خریداران در هنگام فرآیند تصمیم خرید خودرو.

 

متن کامل در سایت homatez.com

برچسب‌ها