عنوان کامل پایان نامه :

تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی با استفاده از معیارهای مناسب در تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی

قسمتی از متن پایان نامه :

مدیریت زنجیره‌ تأمین از دید فرآیندی عبارت است از مدیریت فرآیندهای اصلی کاری در طول شبکه ای از سازمان‌هایی که زنجیره‌ تأمین را تشکیل می‌دهند و از مشتری نهایی تا تأمین کننده اصلی را در بر می گیرد. فرآیندهای اصلی مدیریت زنجیره‌ تأمین توسط اعضای مجمع جهانی ‌زنجیره‌ تأمین[۱]  تعریف شده و عبارتند از:

 

  • مدیریت روابط مشتری [۲].
  • مدیریت سرویس مشتری[۳].
  • مدیریت تقاضا[۴].
  • تکمیل سفارش[۵].
  • مدیریت جریان تولید[۶].
  • مدیریت روابط تأمین کنندگان[۷].
  • توسعه و تجاری نمودن محصول[۸].
  • مدیریت برگشت[۹].

 

” مایکل همر[۱۰]” اعتقاد دارد هنگامی‌که فرآیندها درون سازمان پیاده سازی شدند لازم است آنها را مابین کمپانی ها نیز پیاده سازی کنیم. مرحله بعدی  موثر نمودن و ساده کردن فرآیندهایی است که بین کمپانی ها هستند. این جاست که جنگ بر سر درآمد و سود بیشتر در می گیرد و برنده آن کمپانی هایی خواهند بود که شیوه ای جدید برای کسب و کار خود بیابند و فرآیندهایی را بصورت طولی در سازمان طرح نموده و مدیریت نمایند. این کمپانی ها آنهایی خواهند بود که از بازده بالایی برخودارند.

 

مدیریت زنجیره‌ تأمین داراى سه فرآیند عمده است که عبارت‌اند از:

الف) مدیریت اطلاعات                 ب) مدیریت لجستیک             ج) مدیریت روابط

 

الف- مدیریت اطلاعات:

امروزه نقش، اهمیت و جایگاه اطلاعات براى همگان بدیهى است. گردش مناسب و انتقال صحیح اطلاعات باعث مى‌شود تا فرآیندها موثرتر و کاراترگشته و مدیریت آنها آسان‌تر گردد. در بحث زنجیره‌ تأمین – همان طور که گفته شد -اهمیت موضوع هماهنگى در فعالیت ها، بسیار حائز اهمیت است. این نکته در بحث مدیریت اطلاعات در زنجیره، مدیریت سیستم هاى اطلاعاتى و انتقال اطلاعات نیز صحت دارد. مدیریت اطلاعات هماهنگ و مناسب میان شرکاء باعث خواهد شد تا تاثیرات فزاینده‌اى در سرعت، دقت، کیفیت و جنبه‌هاى دیگر وجود داشته باشد. مدیریت صحیح اطلاعات موجب هماهنگى بیشتر در زنجیره خواهد شد. به طور کلى در زنجیره‌ تأمین، مدیریت اطلاعات در بخش‌هاى مختلفى تاثیرگذار خواهد بود که برخى از آنهاعبارت‌اند از:

الف-۱- مدیریت لجستیک (انتقال، جابجایى، پردازش و دسترسى به اطلاعات لجستیکى براى یکپارچه سازى فرآیندهاى حمل و نقل، سفارش دهى و ساخت، تغییرات سفارش، زمان‌بندى تولید، برنامه هاى لجستیک و عملیات انباردارى).

الف-۲- تبادل و پردازش داده‌ها میان شرکاء (مانند تبادل و پردازش اطلاعات فنى، سفارشات و…)

الف-۳- جمع آورى و پردازش اطلاعات براى تحلیل فرآیند منبع یابى و ارزیابى، انتخاب و توسعه تأمین کنندگان جمع آورى و پردازش اطلاعات عرضه و تقاضا و… می باشد. که براى پیش بینى روند بازار و شرایط آینده عرضه و تقاضا ایجاد و بهبود روابط بین شرکاء است.

چنانچه پیداست، مدیریت اطلاعات و مجموعه سیستم هاى اطلاعاتى زنجیره‌ تأمین مى تواند بر روى بسیارى از تصمیم‌گیرى‌هاى داخلى بخش‌هاى مختلف زنجیره‌ تأمین موثر باشد که این موضوع حاکى از اهمیت بالاى این مولفه در مدیریت زنجیره‌ تأمین است.

 

  1. Global Supply Chain Forum
  2. Customer Relationship Management
  3. Customer Service Management
  4. Demand Management
  5. Order Fulfillment
  6. Manufacturing Flow Management
  7. Supplier Relationship Management
  8. Product development and Commercialization
  9. Return Management

۱۰-Maekel Hameer

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

– سوال‌های اصلی تحقیق

  • نقش عواملی همچون بعد مسافت، شهرت(نام تجاری)، توان مالی، سابقه همکاری(با شرکت های توابعه نفت)، توان و دانش فنی، استانداردها وگواهی کیفیت تامین کنندگان برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه است؟
  • درجه اهمیت و اولویت هریک از معیارها در ارزیابی تامین کنندگان چگونه است؟

 

۱-۵- سوال‌های فرعی تحقیق

  1. نقش بعد مسافت برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه است؟
  2. نقش شهرت(نام تجاری) برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه است؟
  3. نقش توان مالی برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه است؟
  4. نقش سابقه همکاری(با شرکت های توابعه نفت)برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه است؟
  5. نقش توان و دانش فنی برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه است؟
  6. نقش استانداردها وگواهی کیفیت تامین کنندگان برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه است؟

 

عنوان کامل پایان نامه :

تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی با استفاده از معیارهای مناسب در تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی

قسمتی از متن پایان نامه :

مدیریت زنجیره‌ تأمین از دید فرآیندی عبارت است از مدیریت فرآیندهای اصلی کاری در طول شبکه ای از سازمان‌هایی که زنجیره‌ تأمین را تشکیل می‌دهند و از مشتری نهایی تا تأمین کننده اصلی را در بر می گیرد. فرآیندهای اصلی مدیریت زنجیره‌ تأمین توسط اعضای مجمع جهانی ‌زنجیره‌ تأمین[۱]  تعریف شده و عبارتند از:

 

  • مدیریت روابط مشتری [۲].
  • مدیریت سرویس مشتری[۳].
  • مدیریت تقاضا[۴].
  • تکمیل سفارش[۵].
  • مدیریت جریان تولید[۶].
  • مدیریت روابط تأمین کنندگان[۷].
  • توسعه و تجاری نمودن محصول[۸].
  • مدیریت برگشت[۹].

 

” مایکل همر[۱۰]” اعتقاد دارد هنگامی‌که فرآیندها درون سازمان پیاده سازی شدند لازم است آنها را مابین کمپانی ها نیز پیاده سازی کنیم. مرحله بعدی  موثر نمودن و ساده کردن فرآیندهایی است که بین کمپانی ها هستند. این جاست که جنگ بر سر درآمد و سود بیشتر در می گیرد و برنده آن کمپانی هایی خواهند بود که شیوه ای جدید برای کسب و کار خود بیابند و فرآیندهایی را بصورت طولی در سازمان طرح نموده و مدیریت نمایند. این کمپانی ها آنهایی خواهند بود که از بازده بالایی برخودارند.

 

مدیریت زنجیره‌ تأمین داراى سه فرآیند عمده است که عبارت‌اند از:

الف) مدیریت اطلاعات                 ب) مدیریت لجستیک             ج) مدیریت روابط

 

الف- مدیریت اطلاعات:

امروزه نقش، اهمیت و جایگاه اطلاعات براى همگان بدیهى است. گردش مناسب و انتقال صحیح اطلاعات باعث مى‌شود تا فرآیندها موثرتر و کاراترگشته و مدیریت آنها آسان‌تر گردد. در بحث زنجیره‌ تأمین – همان طور که گفته شد -اهمیت موضوع هماهنگى در فعالیت ها، بسیار حائز اهمیت است. این نکته در بحث مدیریت اطلاعات در زنجیره، مدیریت سیستم هاى اطلاعاتى و انتقال اطلاعات نیز صحت دارد. مدیریت اطلاعات هماهنگ و مناسب میان شرکاء باعث خواهد شد تا تاثیرات فزاینده‌اى در سرعت، دقت، کیفیت و جنبه‌هاى دیگر وجود داشته باشد. مدیریت صحیح اطلاعات موجب هماهنگى بیشتر در زنجیره خواهد شد. به طور کلى در زنجیره‌ تأمین، مدیریت اطلاعات در بخش‌هاى مختلفى تاثیرگذار خواهد بود که برخى از آنهاعبارت‌اند از:

الف-۱- مدیریت لجستیک (انتقال، جابجایى، پردازش و دسترسى به اطلاعات لجستیکى براى یکپارچه سازى فرآیندهاى حمل و نقل، سفارش دهى و ساخت، تغییرات سفارش، زمان‌بندى تولید، برنامه هاى لجستیک و عملیات انباردارى).

الف-۲- تبادل و پردازش داده‌ها میان شرکاء (مانند تبادل و پردازش اطلاعات فنى، سفارشات و…)

الف-۳- جمع آورى و پردازش اطلاعات براى تحلیل فرآیند منبع یابى و ارزیابى، انتخاب و توسعه تأمین کنندگان جمع آورى و پردازش اطلاعات عرضه و تقاضا و… می باشد. که براى پیش بینى روند بازار و شرایط آینده عرضه و تقاضا ایجاد و بهبود روابط بین شرکاء است.

چنانچه پیداست، مدیریت اطلاعات و مجموعه سیستم هاى اطلاعاتى زنجیره‌ تأمین مى تواند بر روى بسیارى از تصمیم‌گیرى‌هاى داخلى بخش‌هاى مختلف زنجیره‌ تأمین موثر باشد که این موضوع حاکى از اهمیت بالاى این مولفه در مدیریت زنجیره‌ تأمین است.

 

  1. Global Supply Chain Forum
  2. Customer Relationship Management
  3. Customer Service Management
  4. Demand Management
  5. Order Fulfillment
  6. Manufacturing Flow Management
  7. Supplier Relationship Management
  8. Product development and Commercialization
  9. Return Management

۱۰-Maekel Hameer

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

– سوال‌های اصلی تحقیق

  • نقش عواملی همچون بعد مسافت، شهرت(نام تجاری)، توان مالی، سابقه همکاری(با شرکت های توابعه نفت)، توان و دانش فنی، استانداردها وگواهی کیفیت تامین کنندگان برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه است؟
  • درجه اهمیت و اولویت هریک از معیارها در ارزیابی تامین کنندگان چگونه است؟

 

۱-۵- سوال‌های فرعی تحقیق

  1. نقش بعد مسافت برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه است؟
  2. نقش شهرت(نام تجاری) برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه است؟
  3. نقش توان مالی برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه است؟
  4. نقش سابقه همکاری(با شرکت های توابعه نفت)برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه است؟
  5. نقش توان و دانش فنی برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه است؟
  6. نقش استانداردها وگواهی کیفیت تامین کنندگان برای انتخاب تامین کنندگان کالاهای صنعتی و پالایشگاهی چگونه است؟