Menu

تعیین رابطه بین کیفیت محصول و رضایت از مصرف محصول-دانلود پایان نامه ارشد مدیریت

0 Comments

 

عنوان کامل پایان نامه :

  بررسی آثار تبلیغات بر افزایش فروش شرکت های فعال در صنایع مواد غذای

قسمتی از متن پایان نامه :

مبارزه علیه عقاید مخالف

 گاهی  اوقات تبلیغات سویی علیه یک کالا یا شرکت یا مدیران یک واحد اقتصادی بر سر زبان­ها می­افتد. در این صورت برنامه­ی تبلیغاتی خاصی برای خنثی کردن شایعات لازم است؛ برای مثال، تبلیغ وجود موش در روغن­نباتی و رابطه­ی آن با توانایی جنسی از این دسته است.

 

۲-۵-۸- مبارزه با جانشین

 در اثر اختراعات یا تبلیغات، برخی کالاها جانشین دیگر کالاها می­شوند؛ مانند نایلون، ماشین ریش­تراش و آلومینیم که جانشین ابریشم، تیغ و آهن شدند. برنامه­های متناسب تبلیغاتی می­تواند تا حدودی جلوی متروک شدن کالا را بگیرد یا لااقل به مدت زیاد آن را به تأخیر اندازد.

 

۲-۵-۹- فعالیت خاص

 شرکت­های بازرگانی گاهی ناچارند (یا میل دارند) در مدت کوتاه به هدف بزرگی برسند؛ برای مثال، سازندگان کالاهای تابع مد در آخر فصل باید تمام موجودی خود را بفروشند؛ زیرا در سال بعد خریدار نخواهند داشت. این­کار با برنامه­های فوق­العاده­ی تبلیغاتی ممکن می­شود.

 

۲-۵-۱۰- خدمت به خلق

گاهی هدف از تبلیغات خدمت به جامعه یا گروه خاصی از مردم است؛ نظیر جمع­آوری اعانه، اهدای بورس تحصیلی یا برنامه­های تبلیغاتی و فرهنگی. در دو صورت ممکن است چنین مواردی پیش آید: اول میل قلبی مدیران بنگاه و دوم استفاده­ی مادی از حس احترام و اعتمادی که در مردم ایجاد می­شود.

دهقانی (۱۳۸۲)، مزایای هدف­گذاری تبلیغات را به اختصار به شرح زیر بیان کرده است:

 

۲-۵-۱۰-۱-کاهش زمان

هدف­گذاری تبلیغات، اطلاعات دقیق­تری را برای انتخاب رسانه، پیام و بودجه فراهم می­کند. در نتیجه، آزمون و خطا در این مراحل کم­تر شده و در این صورت زمان کم­تری برای تهیه­ی تبلیغ صرف خواهد شد.

 

۲-۵-۱۰-۲-کاهش هزینه

به دلیل انتخاب دقیق اهداف، از صرف هزینه­های غیرضروری جلوگیری خواهد شد.

 

۲-۵-۱۰-۳-سنجش اثربخشی تبلیغ

از اهداف تبلیغ می­توان به عنوان شاخص­های سنجش میزان اثربخشی تبلیغ استفاده کرد.

۲-۵-۱۰-۴-کمک به ارزیابی راه­حل­های موجود

چون در مراحل اولیه­ی هدف­گذاری، دلایل انجام تبلیغ بررسی می­شود، پس ضرورت انجام تبلیغات نیز ارزیابی می­شود، چه بسا راه­حل مسأله­ی موجود تبلیغات نباشد.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف تحقیق

هدف کلی پژوهش این است که نقش هزینه­های تبلیغات در رشد فروش محصولات مواد غذایی در شرکت­های صنعت مواد غذایی در سطح شهر اهواز بررسی و آزمون شود. اهداف ویژه­ی تحقیق، ارائه­ی نتایج کاربردی در خصوص تاثیر تبلیغات بر فروش محصولات یاد شده به مدیران، سرمایه­گذاران و کارشناسان بازاریابی به منظور یاری آنان در اتخاذ تصمیم­های مالی به موقع، صحیح و معقول می­باشد.

متن کامل در سایت homatez.com

برچسب‌ها