عنوان کامل پایان نامه :

  بررسی آثار تبلیغات بر افزایش فروش شرکت های فعال در صنایع مواد غذای

قسمتی از متن پایان نامه :

هدایت انتخاب مصرف­کنندگان

در یک محیط بازار بسیار پیچیده، نام­های تجاری یک راه میان­بر در فرآیند تصمیم­گیری مصرف­کننده به وجود می­آورد. در مواجهه با محصولاتی که به لحاظ کلیه­ی جوانب برابر هستند، مصرف­کنندگان غالباً نام­هایی را انتخاب می­کنند که آن­ها را می­شناسند، محترم می­شمارند و تأیید می­کنند. هرچند که این موضوع مدت­هاست در صنعت محصولات مشتریان مصداق داشته است (بیش از ۱۶۰ سال است که در صنعت صابون ایوری این چنین بوده است) در حال حاضر انتخاب مصرف­کننده را در صنایع مختلف مثل خدمات مالی، حمل و نقل و تجارت الکترونیک هدایت می­کند. اخیراً از مصرف­کنندگان پرسیده شده است که تمایل دارند با چه نوع شرکتی مشاوره و کار کنند، مصرف­کنندگان پاسخ دادند، به جای شرکت­هایی که تنوع گسترده­ای از کلیه­ی محصولات را با قیمت پایین به مشتری ارایه می­دهند، شرکت­هایی را انتخاب می­کنند که نام تجاری مورد تأیید دارند.

 

۲-۱۰-۲-افزایش وفاداری مشتریان

به دلیل این که مشتریان بیشتر نام­هایی را انتخاب می­کنند که می­شناسند، استنباط می­شود که وفاداری مشتریان به شرکت­هایی با نام تجاری مورد تأیید، بیشتر است. در نتیجه، سود مالی روشنی را برای این گونه شرکت­ها به وجود می­آورد. زیرا، هزینه­ی جذب مشتریان جدید، به طور متوسط ۱۰ تا ۲۰ برابر هزینه­ی حفظ مشتریان موجود است.

 

۲-۱۰-۳-امکان ورود به بازار جدید

شرکت­هایی با نام­های تجاری قوی احتمالاً در ورود به بازار جدید به مراتب موفق­تر هستند. مرسدس بنز علی­رغم این که قبلاً اصلاً وسایل نقلیه­ی ورزشی تولید نمی­کرد، آن­قدر در زمینه­ی مهندسی کیفیت قوی است که وقتی وارد بازار خودروهای سرعتی و ورزشی شد، قادر شد با یک قیمت مناسب بر بازار حکم­فرمایی کند. دیزنی نتیجه­ی مشابه همین را داشت. زمانی که وارد صنعت سفرهای تفریحی دریایی شد، نام تجاری شرکت آن­قدر قوی بود که خط تفریحی دیزنی یکی از موفق­ترین­ها در این زمینه شد.

 

۲-۱۰-۴-امکان افزایش قیمت محصول

شرکت­هایی با نام تجاری قوی اغلب می­توانند قیمت­های بیشتری برای کالاهای خود درخواست کنند. تویوتا خودروهای خود را با قیمت بیشتر از قیمت خودروهای رنو می­فروشد. برعکس، یک نام تجاری ضعیف برای رقابت باید قیمت­های پایین ارایه کند. دیوید روبرت معاون اول استراتژی بازار شرکت نیسان در شیکاگو می­گوید یکی از دلایلی که نیسان در سال­های اخیر ضرر داد، این است که شرکت نیسان تقریباً ۱۰۰۰ دلار در هر خودرو به خاطر ضعیف شدن نام تجاری از دست داد. وی می­افزاید: این چیزی است که رئیس هیئت مدیره شرکت نیز پذیرفته است.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف تحقیق

هدف کلی پژوهش این است که نقش هزینه­های تبلیغات در رشد فروش محصولات مواد غذایی در شرکت­های صنعت مواد غذایی در سطح شهر اهواز بررسی و آزمون شود. اهداف ویژه­ی تحقیق، ارائه­ی نتایج کاربردی در خصوص تاثیر تبلیغات بر فروش محصولات یاد شده به مدیران، سرمایه­گذاران و کارشناسان بازاریابی به منظور یاری آنان در اتخاذ تصمیم­های مالی به موقع، صحیح و معقول می­باشد.