Menu

بررسی رابطه بین کیفیت محصول و رضایت از مصرف محصول-دانلود پایان نامه

0 Comments

 

عنوان کامل پایان نامه :

  بررسی آثار تبلیغات بر افزایش فروش شرکت های فعال در صنایع مواد غذای

قسمتی از متن پایان نامه :

اهمیت تبلیغات

اعتقاد بر این است که تبلیغات مثبت عامل موثری در جذب مشتریان جدید است. ادبیات معتبر و قابل توجهی درباره­ی اهمیت تبلیغات در زمینه­ی بازاریابی و رفتار مصرف­کننده وجود دارد. ارزش تبلیغات زمانی معلوم می­شود که پیامدها و آثار آن روی خریداران بالقوه و واقعی مشاهده شود. تفسیرهای مثبت از سوی مشتریان خشنود می­تواند موجب افزایش خریدها شود در حالی که تفسیرهای منفی از سوی مشتریان ناخشنود می­تواند به کاهش خریدها منجر شود (شاه و استارک[۱]، ۲۰۰۴).

مبانی نظری زیادی وجود دارد که نشان می­دهد تبلیغات بر رفتار مصرف­کنندگان تأثیر می­گذارد. تبلیغات مثبت سبب کاهش مخارج بازاریابی می­شود و اگر بتوان مشتریان جدید را جذب کرد، باعث افزایش درآمد می­شود. با توجه به رابطه­ی بین رضایت مشتـری و تبلیغات، برخی از محققان اظهار داشته­اند که شکل این رابطه در سطوح مختلف رضایت، متفاوت است. به عنوان مثال، هارت[۲] و همکارانش (۱۹۹۶) معتقد هستند مشتریانی که تجربه­ی بدی داشته­اند، حداقل این موضوع را به ۱۱ نفر و آنان که تجربه­ی خوبی داشته­اند، آن را برای ۶ نفر تعریف می­کنند. همچنین مجله­ی فورچون (۱۹۹۷) گزارش کرد طبق تحقیقات انجام شده افراد تجربیات خوب خود را به ۸ نفر و در رابطه با تجربیات منفی حداقل برای ۲۰ نفر بازگو می­کنند. از تبلیغات به عنوان عامل مؤثری در کاهش ریسک مصرف­کنندگان به هنگام تصمیم­گیری درباره­ی خرید نیز یاد کرده­اند. درباره­ی تأثیر تبلیغات بر خدمات نیز مطالعات زیادی صورت گرفته است. تبلیغات مثبت وسیله­ای ارزشمند برای ارتقـای محصولات و خدمات شرکت­های تجاری به شمار می­رود. بنابراین، اهمیت تبلیغات برای شرکت­های خدماتی نیز به اثبات رسیده است و حتی تبلیغات برای خدمات مهم­تر از کالاها تلقی می­شود (کاندو، کورکارنی و مورتی[۳]، ۲۰۰۸).

 

 

۲-۵- اهـداف تبلیغات

هدف از تبلیغات، معرفی محصولات به مشتریان است و مشتریان بر اساس تبلیغات انجام گرفته، با کیفیت، قیمت و خدمات شرکت­ها آشنا می­شوند. به طور کلی، تبلیغات تأثیر مستقیم بر فروش دارد و افزایش میزان فروش نیز بر سود شرکت­ها مؤثر است (رابینسون و چانگ[۴]، ۱۹۹۶).

به طور کلی، هدف از تبلیغات، ارایه­ی اطلاعات، ترغیب افراد یا یادآوری است. در تبلیغات با ارایه­ی اطلاعات، بنگاه اقتصادی و محصولات آن معرفی می­شوند. هدف تبلیغات این است که اولویت مشتریان را نسبت به محصولات تغییر دهد. در تبلیغات با هدف یادآوری، بر ویژگی­های محصول دوباره تأکید و معمولاً از این نوع تبلیغ در مراحل پایانی عمر محصول استفاده می­شود. به طور کلی، می­توان گفت هر محصولی در چرخه­ی عمر خود، نیازمند اهداف تبلیغاتی متفاوت است (فلاحی و دهقانی، ۱۳۸۹).

به اعتقاد حسینی (۱۳۸۷) هدف از تبلیغ تنها شناساندن کـالا نیست و شرکت­های بازرگـانی هرگـز بی­نیاز از تبلیغات نیستند؛ زیرا فروش هرگز به نقطه اشباع نمی­رسد. تبلیغات می­تواند هدف­های متفاوتی داشته باشد که مهم­ترین آن­ها به­شرح زیر است:

۴- Shah, and Stark

۱- Hurt et al

۲- Kundu, Kurkarni and Murthy

۳- Robinson and chang

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف تحقیق

هدف کلی پژوهش این است که نقش هزینه­های تبلیغات در رشد فروش محصولات مواد غذایی در شرکت­های صنعت مواد غذایی در سطح شهر اهواز بررسی و آزمون شود. اهداف ویژه­ی تحقیق، ارائه­ی نتایج کاربردی در خصوص تاثیر تبلیغات بر فروش محصولات یاد شده به مدیران، سرمایه­گذاران و کارشناسان بازاریابی به منظور یاری آنان در اتخاذ تصمیم­های مالی به موقع، صحیح و معقول می­باشد.

متن کامل در سایت homatez.com

برچسب‌ها