Menu

بررسی رابطه بین رضایت از مصرف محصول با وفاداری مشتری -پایان نامه ارشد مدیریت

0 Comments

 

عنوان کامل پایان نامه :

  بررسی آثار تبلیغات بر افزایش فروش شرکت های فعال در صنایع مواد غذای

قسمتی از متن پایان نامه :

– تبلیغات فرهنگی

ساختار موضوع ترویجی، با مبانی ارزشی قوی دینی ورسوم نهادینه شده عمومی منافات نداشته باشد.

۲- حتی المقدور نشات گرفته از تعالیم دینی و قومی باشد و یا با آنها قرابت و هم خوانی داشته باشد.

۳- بر خلاف موازین عقلی و منطقی جلوه نکند.

۴- ضرر و زیان آشکاری را متوجه مخاطبان نسازد.

۵- از طریق رسانه­های مورد اعتماد پخش و نشر شود.

۶- از زبان و قلم و اشاره رهبران فکری ، مذهبی واجتماعی شناخته شده و از طرف فرد قابل اعتماد ، بیان ونوشته شود ویا مورد تایید و تنفیذ قرار گیرد.

۷- در اذهان مخاطبان فایده ای از آن متصور شود.

۸- رفتار عاملان فرهنگ­ساز و مروجان ارزش­های جدید ، تصنعی نبوده و سرشار از اعتماد به نفس باشد که لازمه­ی آن این است که آنها خود به حقانیت موضوع اعتقاد راسخ داشته و به آن مومن باشند.

۹- از راز و رمزهای گفتاری، نوشتاری، علایم، نشانه­ها و ظرفیت­های هنری به خوبی استفاده شود.

۱۰- از طریق گفتگو مذاکره و ارتباط دو سویه غفلت نشود، از تک گویی و روش­های آمرانه پرهیز شود تا با مفاهیم، تفاهم حاصل شود.

تبلیغات فرهنگی “به نوعی از تبلیغ گفته می­شود که برای القای موضوعات فرهنگی، تقویت ریشه ها، آموزش و در مجموع تزریق نوعی ایـده فـرهنگی در اذهان عمومی از آن استفاده می­شود و در آن می­توان از تمام ابزارهای تبلیغ سود جست.

تبلیغات فرهنگی زیر مجموعه ای از تبلیغات سیاسی است. همان طور که قبلا به تعریف تبلیغ پرداختیم، می توانیم چنین نتیجه گیری کنیم که “تبلیغ فرهنگی فعالیتی آموزشی است که به منظور اطلاع رسانی پیام های فرهنگی انجام می گیرد “، به طوری که نتیجه این فعالیت نفوذ بر دیگران وجذب افکار عموم مردم برای شرکت کردن در فعالیت های فرهنگی ، نظیررفتن به نمایشگاه ، موزه ، تئاتر و سینما است (عظیمی، ۱۳۸۸).

این فعالیت نه تنها باید به طور جدی در سطح هر جامعه وجود داشته باشد ، بلکه برای شناخته شدن در سطح جهان ، تبلیغات فرهنگی برای آن لازم و ضروری است. امروزه کشورهایی که پایگاه عظیم ماهواره ای را در اختیار دارند، می توانند از طریق تبلیغات ، ذهن­های تمام مخاطبان خارج از کشور را تحت تاثیر قرار دهند و این تبلیغات کاملاً هدفدار و از پیش تعیین شده است.

باید از تبلیغات برای تقویت ریشه های فرهنگی مردم سود جست تا به راحتی تحت تاثیر فرهنگ های تبلیغاتی تخریبی قرار نگیرند.

تبلیغات فرهنگی برای معرفی نمایشگاه های هنری، فرهنگی، موزه­ها، کتب و نشریات و یا طرح مطالب مذهبی ، مسابقات ورزشی ، فیلم و تئاتر و یا تحلیل و یادبود از اشخاص و آموزش های عمومی در سطح جامعه به کار می رود.

طراح در طـراحی امکان بیشتری برای نمـایش دارد ، زیرا محتــوای موضوع به طـ­راح اجازه  می دهد تا تغییرات زیبـا و هنرمندانـه خود را از موضوع مطرح کند و با ذهن و تصور بیننده رابطه معنوی برقرار نماید و بیننده نیز به دلیل فراغت و علاقه ی معنوی ، وقت زیـاد تری را برای دیدن آنها صرف می کند.

یکی از ابزارها و امکانات موجود که می تواند در گشودن باب گفتگو میان فرهنگ ها یا بالعکس در دامن زدن به کینه و نفرت قومی ، نژادی و فرهنگی سهـم اسـاسی ایفـا نماید، رسانه ها هستند.

از ضروریات مهم برای هر فردی که قصد برنامه ریزی در مورد کاربرد رسانه را دارد، داشتن ذهنی باز و فعال است، زیرا باید بتواند از میان رسانه های مختلف بهترین رسانه یا رسانه ها را جهت کار تبلیغاتی خود انتخاب نماید. از رسانه هایی نظیر تلویزیون و رادیو گرفته تا رسانه های بسیار جدید امروزی نظیر اینترنت، همه باید مد نظر برنامه ریز رسانه قرار گرفته و بتواند آنها را طبقه بندی کرده و بهترین آنها را که با مقاصد تبلیغاتی اش درباره مخاطب هماهنگ و متناسب است، انتخاب نماید و به طرز کارآمدی از آنها بهره برداری کند. مهم­ترین گام برای انتخاب رسانه عبارت است از :

۱- تعیین سطح پوشش، فراوانی رویت پیام و نحوه­ی تاثیر،

۲- انتخاب در میان انواع رسانه های مختلف عمده،

۳- انتخاب وسیله خاص ناقل پیام و

۴- تصمیم درباره زمان بندی رسانه

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف تحقیق

هدف کلی پژوهش این است که نقش هزینه­های تبلیغات در رشد فروش محصولات مواد غذایی در شرکت­های صنعت مواد غذایی در سطح شهر اهواز بررسی و آزمون شود. اهداف ویژه­ی تحقیق، ارائه­ی نتایج کاربردی در خصوص تاثیر تبلیغات بر فروش محصولات یاد شده به مدیران، سرمایه­گذاران و کارشناسان بازاریابی به منظور یاری آنان در اتخاذ تصمیم­های مالی به موقع، صحیح و معقول می­باشد.

متن کامل در سایت homatez.com

برچسب‌ها,