بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس:پایان نامه ارشد


پایان نامه روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه :بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل

مقدمه

پدیده ای که در عصر حاضر توجه همگان را به خود جلب کرده است، اطلاعات و اطلاع­رسانی و رشد بسیار سریع فناوری­های نوین اطلاعات و ارتباطات است. چیزی که در عصر ارتباطات باید به آن توجه کرد این است که اطلاعات در تمامی جنبه های زندگی روزمره رسوخ کرده و تاثیر گذاشته است؛ زیرا در این عصر، اطلاعات در هر زمینه به وفور پیدا می شود و دسترسی به آن به کمک شبکه­های ارتباطی و اطلاع­رسانی کاری بسیار ساده شده است (هیل،۱۳۸۱). در این میان یکی از عرصه­هایی که به شدت تحت تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات متحول شده، آموزش و پرورش است. که در مواجهه با آن بایستی آموزش و پرورش، تحقیقات و سرمایه گذاری­های بسیاری کند. زیرا بکارگیری و وارد کردن فناوری اطلاعات و ارتباطات باعث گسترش وسیع فرصت­های یادگیری و دسترسی به منابع تحصیلی و آموزشی شده است، به گونه­ای که این امر با ابزارها و روش­های  سنتی اصولا قابل تصور نیست. بکارگیری این فناوری ها نه تنها موجب تسریع و تسهیل فراوان در تعلیم و تعلم و همچنین ارتقای سطح مدیریت اثر بخش نظام­های آموزشی گردیده است، بلکه باعث شده است تا در مفاهیم و مبانی متداول در نظام­های آموزش سنتی نیز تغییر و تحول بسیار زیادی حاصل شود. میزان اهمیت کتاب و مواد درسی از پیش تعیین شده برای هر کلاس و هر دوره تحصیلی و اتکا به این مواد، نحوه ارزیابی روش­های تعلیم و همچنین برآورد اثربخشی میزان یادگیری و تعلم، نقش و ارزش تکالیف و امتحانات و … همگی از مواردی هستند که با بهره­گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات دچار تغییر شده اند (جاریانی، ۱۳۸۰).

سوالات یا اهداف پایان نامه :

۱- میزان و نوع استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات  در تدریس معلمان چقدر است؟

۲- نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات  در روش های تدریس معلمان چیست؟

۳- میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تهیه و تولید مواد و منابع آموزشی چقدر است؟

متن کامل در سایت امید فایل 

۴- موانع کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ی درسی مدارس متوسطه چیست؟

۵-استفاده از ICT در مدارس متوسطه در کدام مرحله ی چهارگانه ی(ظهور کننده، کاربردی، ادغامی و تحولی) در برنامه ی درسی مدارس متوسطه قرار دارد؟

۶- نقش ICT بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان در مدارسی که معلمان از آن استفاده می کنند با مدارسی که از آن  استفاده نمی کنند؟

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان : بررسی میزان و نوع استفاده معلمان از برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس متوسطه شهر بابل

Related posts:

پاسخ دهید